FAQ

Kiedy będę otrzymywał środki na konto?

Uznanie rachunku bankowego akceptanta dokonuje się do dwóch dni roboczych po transakcji (D+2), jednak dla komfortu akceptanta obecnie przekazujemy środki w następnym dniu roboczym (D+1).


Mam awarię urządzenia, co zrobić?

Awarię urządzenia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta na numer 801 50 80 50, wybierając odpowiedni numer wewnętrzny (wsparcie i pomoc techniczna). Aby przyspieszyć obsługę możesz przygotować numery TID oraz MID Twojego terminalu. Numery te znajdują się na każdym wydruku potwierdzenia transakcji. TID lub inaczej POS ID to ośmiocyfrowy numer, natomiast MID składa się z 12 cyfr.


Nie działa połączenie GPRS z moim terminalem płatniczym, co mogę zrobić?

  • Skontroluj jakości odbioru
  • Zmień lokalizację w przypadku niewystarczającej siły sygnału nadawczego lub przy wskazaniu „No GPRS Signal found”. Możesz np. podejść do okna lub wyjść na dwór
  • Uruchom terminal ponownie
  • Przeprowadź ponowne uruchomienie/restart. Naciśnij i przytrzymaj przez 5 sekund żółty przycisk „Corr” na terminalu mobilnym. Po upływie 1-2 minut terminal będzie ponownie gotowy do pracy
  • Zweryfikuj kartę
  • Sprawdź kartę SIM, wkładając ją od nowa
  • Jeśli te działania nie spowodują żądanej poprawy, zwróć się do naszego zespołu wsparcia technicznego. Numer telefonu znajdziesz w swojej dokumentacji


Skończył mi się papier do drukowania w terminalu, jak mogę go zamówić?

Aby zamówić nowy papier wystarczy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Planet Pay pod numerem telefonu: 801 50 80 50


Na wyświetlaczu terminala pojawiło się polecenie "Zatrzymaj kartę" - co robić?

Dyspozycja Zatrzymaj Kartę pochodzi od wydawcy karty. Należy bezwzględnie wykonać dyspozycję. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta pod numerem telefonu 801 50 80 50.


Chcę wymienić terminal na inny model. Co robić?

Istnieje możliwość wymiany terminala. W każdym przypadku należy skontaktować się najpierw z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 801 50 80 50.


Karta, którą mi podano jest niepodpisana. Czy mogę przyjąć transakcję?

Nie, kartą płatniczą może posługiwać się jedynie osoba, która jest jej właścicielem w dodatku karta musi być przez nią podpisana. Należy dokonać weryfikacji użytkownika karty z dokumentem np. dowodem osobistym.


Co to jest DCC i gdzie znajdę listę walut DCC obsługiwanych przez mój terminal?

DCC (ang. Dynamic Currency Conversion) to usługa pozwalająca obcokrajowcom na dokonywanie płatności w walucie rachunku swojej karty płatniczej. Podczas realizacji transakcji w punkcie handlowo-usługowym, Klient ma możliwość zapłaty w swojej walucie lub w PLN. Z tytułu transakcji DCC Akceptant otrzymuje upust na opłacie transakcyjnej, co obniża jego koszty obsługi płatności kartami. W ramach usługi DCC obsługiwanych jest aktualnie 29 walut, m.in. USD, EUR, CHF, GBP. Pełna lista walut dostępna jest TU.